A Baranta Thug (gyalogos szakág) versenyszámai:
1. Magyar övbirkózás:
Két ellenfél puszta kézzel, a meghatározott öltözetben és szabályok szerint küzd addig, amíg valamelyik az ellenfelét olyan helyzetbe tudja kényszeríteni, hogy annak térde, könyöke, feneke, feje (bármelyik) a földet érintse. Időkorlátozás nincs. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
2. Íjászat mesterlövészet:
Az íjászat statikusabb problémamegoldását vizsgáló versenyszám, ahol a terep adta nehézségek kihasználásával (növényzet, domborzat) 30, 40, 50 méteres távolságból hajtanak végre egy meghatározott időn belül feladatokat. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
3. Íjászat párbaj:
Az íjászat dinamikusabb problémamegoldását vizsgáló versenyszám, ahol a két küzdő fél egy meghatározott végrehajtási rendben küzd egymás ellen. Aki előbb eltalálja az ellenfelet jelképező célt, az lesz a győztes /továbbjutó/. A lövések közelítő futás közben és álló testhelyzetből is leküzdhetőek. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
4. Szabad vívás:
Két küzdő fél egymás elleni párbaja, szabályozott körülmények között, imitációs fegyverrel (90 cm hosszú). Aki a másikon öt érvényes találati pontot ér el, az válik győztessé (továbbjutóvá). (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
5. Vívás páros bemutató:
Egy vívópárral előzetesen elkészített harci vívómozzanat a Baranta bármely választott fegyverével. A mozzanat harcszerűsége, stílusa, pontossága és gyorsasága alapján értékelik. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
6. Hajítófegyver párbaj:
Kelevézzel és csatacsillaggal végrehajtott dinamikai dobómozzanat, amely során a támadás, visszavonulás fázisait imitáló rendbe, védőeszközt alkalmazva /pajzs/, az ellenfelek dobásait, lövéseit kikerülve kell a fegyvereket a céltárgyba juttatni. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
7. Harci futár pálya (Pályafutás):
Harci öltözetben /Vért, fegyverzet/ 700 és 7000 méter közötti területet kell megtenni akadályokkal, ellenfelekkel nehezített területen. A célbaérkezés ideje és a büntetőidő alapján kerül sor az értékelésre. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
8. Táncos fegyvergyakorlat (Tánc-és szoborgyakorlat)
Táncos formában a Baranta egyik fegyverének alkalmazási lehetőségeit kell bemutatni amely során dinamikus és statikus elemek alkalmazásával az egyensúly, a mozgáskultúra, az alkalmazott technikai tudás szintjéről adnak hagyományos formában számot a versenyzők. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
9. Böllön (Harci birkózás)
Az övbirkózással ellentétben az ököl, térd, könyök, lábfej használatát engedő hagyományos harci küzdelmi forma, ahol az ellenfél rúgásokkal és ütésekkel való megközelítése után rendszerint feszítésekkel, fojtásokkal (Feladás) és rögzítő helyzetekkel (Kötözés-bírói döntés) fejeződik be. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
10. Lovas pálya:
A gyalogosok alapvető lovas képességeit vizsgáló pálya, ahol kisebb feladatok (szlalom, fegyver) végrehajtása mellett a lóval való közlekedési készségről adnak számot a versenyzők. (További szabályok és korlátozások a Baranta Tradicionális Magyar Harcművészetek Szövetsége Vizsga- és Versenyszabályzatban.)
oldal tetejére |